جلسه ۶: آموزش نصب افزونه وردپرس

سلام دوستان

در این مقاله با آموزش نصب افزونه وردپرس  درخدمت شما عزیزان هستیم.

افزونه وردپرس چیست؟

گاها در دنیای وردپرس با کلمه افزونه وردپرس یا پلاگین وردپرس برخورد می کنیم. واقعا منظور از افزونه وردپرس چیست؟
افزونه های وردپرس فایل های نصبی هستند که روی وردپرس نصب شده و امکانات جدیدی به سایت وردپرس شما اضافه می کنند. شما می توانید برای زیباتر کردن سایت خود یا افزودن امکانات پیشرفته به قالب ، بدون نیاز به کد نویسی با افزونه ها این کار را انجام دهید.
فرض کنید شما یک ماشین می خرید. خودروی شما دارای سیستم پخش صوتی هست اما دوست دارید خودروی شما به جای این سیستم صوتی خسته کننده، یک مانیتور پخش تصویری داشته باشد. آیا حاضر هستید وسایل اولیه ساخت یک مانیتور را تهیه کرده و خودتان یک مانیتور ۷ اینچی برای خودروی شخصی تان بسازید؟ صد البته این کار هزینه و زمان زیادی را از شما می گیرد. پس به سراغ فروشندگان لوازم صوتی و تصویری خودرو رفته و در عرض چند دقیقه یک مانیتور شیک برای خودروتان خریداری می کنید. بدون دردسر!

در بحث طراحی سایت با وردپرس هم قضیه دقیقا به همین شکل هست. شما می توانید به جای صرف وقت و هزینه بابت کد نویسی ( مثلا یک فرم تماس با ما ) ، به راحتی از افزونه های وردپرس استفاده کنید. حال برخی از این افزونه ها رایگان هستند و برخی پولی که ما اینجا از پولی ها به عنوان حرفه ای یاد می کنیم.

آموزش نصب افزونه در وردپرس

برای نصب افزونه از پنل مدیریت وردپرس بر روی افزونه ها و سپس افزودن افزونه کلیک می کنیم.

بعد از وارد شدن به نصب کننده افزونه ها صفحه ای مثل صفحه بالا برای شما بالا مییاد که برای نصب هر افزونه باید روی نصب کلیک کنید تا افزونه برای شما اضافه شود و برای یافتن یک افزونه در قسمت جستجو ی افزونه ها کلیک کنید و افزونه مورد نظر خود را سرچ کنید. مثلا می توانید برای نصب افزونه های اسلایدر وردپرس عبارت slider را سرچ کنید. همچنین می تونید برای نصب افزونه wp statistics مستقیما اسم افزونه را سرچ کنید.
گاهی افزونه ای داریم که روی منبع وردپرس ثبت نشده ، حالا گالا این افزونه بصورت اختصاصی برای شما کد نویسی شده و یا افزونه حرفه ای را خریداری کرده اید. برای آپلود دستی از طریق بارگذاری افزونه فایل افزونه مورد نظر خود را در سیستم خود در یک پوشه Zip بارگذاری کنید.


بعد از نصب افزونه مورد نظر شما یک پنجره باز می شود که باید بر روی فعال کردن افزونه کلیک کنید بعد از این کار افزونه مورد نظر شما فعال شده و کار خود را شروع می کند!

آموزش نصب دستی افزونه در وردپرس

در برخی مواقع هاست شما اجازه آپلود فایل های حجیم را به شما نمی دهد . در این مواقع توانید از طریق هاست ، افزونه را نصب و فعال سازی کنید.
ابتدا وارد پنل هاستمان می شویم. سپس برای نصب افزونه به داخل Public_ html می رویم ، وارد پوشه wp-content که دارای محتویات وردپرس هست می شویم.
برای نصب افزونه باید افزونه موزد نظر خود را در پوشه Plugins آپلود کنید. پس وارد پوشه plugins شوید.
بعد از آپلود افزونه آن را از حالت Zip بیرون می آوریم و در پنل مدیریت وردپرس از قسمت افزونه ها > افزونه های نصب شده افزونه مورد نظر خود را فعال می کنیم.
امیدواریم از این آموزش استفاده لازم را ببرید.

موفق باشید

خدانگهدار.

نکات مهم دانلود:

قبل از دانلود فایل و هرگونه استفاده از سایت و لینک ها ابتدا قوانین و مقررات آرا وب کو را مطالعه و تایید نمایید.
بخشی از آرشیو قدیمی سایت از روی سرور حذف شده است در صورت غیرفعال بودن لینک ها از طریق نظرات اطلاع رسانی نمایید.
آرا وب کو تنها با دامنه ir. فعالیت میکند و دیگر دامنه های مشابه جعلی می‌باشند و ارتباطی با ما ندارند.
جهت درخواست فایل مورد نظر خود به صفحه تماس با ما مراجعه و درخواست خود را ارسال کنید.
اطلاعات پشتیبانی وردپرس را جهت بهبود عملکرد سایتتان ، مطالعه کنید.
سوالات و مشکلات خود را در رابطه با همین پست در نظرات مطرح کنید.
جهت سفارش طراحی سایت از بخش مربوطه اقدام کنید.
 

دیدگاهتان را بنویسید