افزایش پیج رنک گوگل PageRank

سلام دوستان

با یکی دیگر از مطالب با موضوع بهینه سازی سایت در خدمت شما هستیم ، این بار نکاتی کمک کننده در ارتباط با افزایش پیج رنک گوگل (google PageRank) که الهام گرفته از یک مقاله انگلیسی با اضافه شدن نکاتی در رابطه با سایت های فارسی زبان.
پیج رنک گوگل (Google PageRank) چیست ؟

گوگل به هر وب سایت یک شاخص عددی از ۱ تا ۱۰ اختصاص می دهد که بر اساس آن سایت ها طبقه بندی و در معرض نمایش در موتور های جستجو قرار می گیرند.

پیج رنک گوگل چگونه محاسبه می شود ؟

موتور های جستجو هر کدام برای خودشان الگوریتم و راه های متفاوتی برای محاسبه پیج رنک هر وب سایت دارند اما عمدتا این محاسبه بر اساس لینک های مربوط به سایت شما می باشند شامل :

بک لینک ها ( یعنی لینک هایی که به وب سایت شما داده شده است)
لینک های خارج شده از سایت شما
لینک های داخلی به مطالب سایت خودتان
لینک های Do-Follow ( یعنی به موتور جستجو میگید این سایت رو که لینک کردم بررسی بکن)
لینک های No-follow ( به موتور جستجو میگید که این سایت رو تنها لینک کردم و مطالبش مربوط به من نیست و بررسی نکنش)

حال می پردازیم به معرفی روش هایی برای افزایش پیج رنک گوگل
۱-کیفیت مطالب حرف اول را می زند !

مطالب خوب و با کیفیت بنویسید ، مطالب جدید بنویسید.

۲-پست مهمان بنویسید

سعی کنید داخل وب سایت هایی که پیج رنک خوبی دارند و مطالب با کیفیتی دارند و موضوع وب سایتشون مثل شماست ، یک مطلب خوب و با کیفیت بنویسید و در انتها لینک وب سایت خودتون رو هم قرار بدید. کمک می کنه بهتون ، همینطور می تونید این امکان رو برای سایت خودتون هم فراهم کنید.

۳-تبادل لوگو و تبادل لینک

یکی از تکنیک های قدیمی که هنوزم موثر هستش ، با وب سایت هایی که پیج رنک خوبی دارند و موضوع سایتشون مثل شماست تبادل لوگو و یا تبادل لینک داشته باشید.

۴-کیفیت لینک بجای تعداد لینک !

این تصویری هستش که وب سایت ویکی پدیا به کار برده.اگر دقت کنید اون سایت آبی وسطی خیلی لینک دریافت کرده ولی چون لینک هایی که گرفته از جاهایی هستش که رنک خوبی ندارند ، هم اندازه اون سایت قرمز بالایی هستش که فقط ۱ لینک گرفته اما ۱لینک از یک وب سایت با پیج رنک بالا.

در کل این که کیفیت لینک مهم تر هستش تا تعداد لینک اما اگر بتونیم تعداد زیادی هم لینک دریافت کنیم خوبه اما کیفیت مهم تره.

۵-سایت رو آپدیت نگه دارید !

گوگل از وب سایت هایی که به طور منظم آپدیت میشن و مطلب جدید و با کیفیت دارند خوشش میاد و بیشتر صفحات شما رو بررسی و ایندکس می کنه.

۶-در دسترس بودن ، هاست خوب و پرسرعت

اگر به مدت طولانی سایت شما down باشه علاوه بر این که ترافیک رو از دست میدید گوگل از پیج رنک شما هم کم می کنه ، پس سعی کنید سایت رو در دسترس نگه دارید و هر از چندگاهی قسمت های مختلف سایت رو چک کنید تا مشکلی وجود نداشته باشه.

نکته دیگر سرعت سایت هستش که اگر سرعت سایت شما بد باشه گوگل شما رو در صفحات اول هیچ گاه قرار نمیده.هاست خوب به معنای هاست گرون نیست !

۷-در سایت های دیگه نظر (دیدگاه یا کامنت !) بدید

مثل سایت خوده ما و همینطور وب سایت های دیگه هر کسی که دیدگاهی در مورد مطلب بده ، علاوه بر این که نظرشو در مورد مطلب اعلام کرده و پاسخش هم دریافت کرده و … لینک سایتش ثبت میشه و این باعث میشه تا بک لینک خوبی از سایت های دیگه دریافت کنه ( نتیجه اخلاقی این که بعد از خوندن این مطلب نظرتونو بگین !! )

۸-فعالیت در انجمن ها

در انجمن های مرتبط با موضوع وب سایت خودتون فعالیت داشته باشید ، به نظرم راه خیلی موثری در جذب ترافیک ، دریافت لینک و افزایش پیج رنک و اعتبار وب سایت شما هستش.

۹-از امضا استفاده کنید (Using Signatures)

می تونید لینک خودتون رو درامضا قرار بدید تا وقتی در انجمنی فعالیت دارید یا ایمیلی ارسال می کنید و … لینک شما به نمایش در بیاد.

هرگز دنبال روش های غیر قانونی نباشید !

خیلی جاها تبلیغ میشه لینک شما رو در چندهزار تا سایت قرار میدیم و به اصطلاح بک لینک می فروشن ، یا لینکتون رو زیاد استفاده کنید و روش های دیگر … همه این ها در نهایت باعث میشه تا سایت شما رو اسپم حساب کنند و بدبخت بشین !

نکات مهم دانلود:

قبل از دانلود فایل و هرگونه استفاده از سایت و لینک ها ابتدا قوانین و مقررات آرا وب کو را مطالعه و تایید نمایید.
بخشی از آرشیو قدیمی سایت از روی سرور حذف شده است در صورت غیرفعال بودن لینک ها از طریق نظرات اطلاع رسانی نمایید.
آرا وب کو تنها با دامنه ir. فعالیت میکند و دیگر دامنه های مشابه جعلی می‌باشند و ارتباطی با ما ندارند.
جهت درخواست فایل مورد نظر خود به صفحه تماس با ما مراجعه و درخواست خود را ارسال کنید.
اطلاعات پشتیبانی وردپرس را جهت بهبود عملکرد سایتتان ، مطالعه کنید.
سوالات و مشکلات خود را در رابطه با همین پست در نظرات مطرح کنید.
جهت سفارش طراحی سایت از بخش مربوطه اقدام کنید.
 

1 Comment

  1. x گفت:

    ممنون از توضیحاتتون.

دیدگاهتان را بنویسید