دیده شدن سایت در موتور جستجو

بعضی از افراد تصور می کنند بعد از اینکه کار طراحی وب سایت آنها تمام شد به راحتی باید در موتور های جستجو دیده شوند و از طریق اینترنت مخاطب دریافت کنند . تعداد بی شماری از سایت های طراحی شده وجود دارند که قادر نیستند ترافیک زیادی را برای وب سایت هایشان دریافت کنند به جرات می توان گفت یکی از دلایل این است که : وبسایت ها برای موتور جستجو بهینه سازی نشده اند و مسلما در بیشتر مواقع این وب سایت ها نمی توانند برای خود کاربر کافی پیدا کنند .
برای دیده شدن وب سایت تان در رتبه های بالاتر در موتور های جستجو باید کار های سئو را انجام دهید تا وب سایت شما بهینه شود .

چرا قرار گرفتن در رتبه های بالای موتور های جستجو گر مهم است ؟ این جایگاه چه تاثیری بر روی کسب و کار دارندگان وب سایت دارد ؟

طراحی و ساخت سایت‌ به خاطر فروش انواع خدمات و محصولات خود بر سر رسیدن به جایگاه اول در نتیجه های حاصل از جستجو رقابت می کنند تا از این راه فروش بیشتری را انجام داده و سود فراوان تری را کسب نمایند .
Search Engine Optimization یا در حقیقت همان سئو فرآیندی می باشد برای بهینه کردن سایت های طراحی شده تا بتوانند به وسیله ی موتورهای جستجو بهتر شناخته شده و دیده شوند ، با پیشرفت کردن جنبه های مختلف وبسایت ، وب سایت رتبه ی خوبی را کسب می نماید و در نتایج جستجو در مراتب بالا دیده می شود و از این طریق به آسانی بازدید کننده بیشتری را به دست می آورد .
از یک جهت می توان گفت برای بهینه سازی وب سایت های مختلف می توان ۲ دسته از کارها را انجام داد : White Hat و Black Hat .برای این که وب سایت شما بیشتر مورد توجه موتور های جستجو گر مثل گوگل قرار بگیرد مطالب خود را مطابق میل مخاطبین و بینندگان تهیه کنید تا نیاز های آن ها بر آورده شود .
یکی از تگ های بسیار مهم و اساسی از دیدگاه موتور های جستجو گر تگ title است ، عنوان هر صفحه ای باید مطابق با متن نوشته شده در همان صفحه انتخاب گردد . زیرا بعضی اوقات موتور جستجو به عنوان های به کار رفته در صفحه ها بیشتر از کلمه های کلیدی اهمیت داده و آنها را بیشتر در نظر می گیرند .
در تعداد کلمات عناوین صفحه ها دقت کنید و سعی کنید تا کلمات شما باید حداکثر ۹ تا کلمه باشند .
مطمئن شوید طراحی وب سایت تان قابل ایندکس باشد و در موتورهای جستجو قابل خواندن باشد .

فن آوری های موجود در دنیای اینترنت و در موتور جستجو سبب شده تا با یک نگاه دقیق و کنجکاوانه به ماجرای وب سایت پی ببرند. ابزار هایی مانند فلش و Ajax در طراحی وب سایت تاثیر دارند با این حال ملاحظات دیگر در این زمینه نیز باید رعایت گردد .
اگر از لینک استفاده می نمایید ، سعی کنید که انواع لینک هایی که صفحه های مختلف وب سایت به کار می برید ساده باشند . اگر از منو pop up‌ و یا ابزار هایی همانند فلش استفاده کنید از خوانایی لینک هایتان کاسته می شود .
درست است که انواع تصاویر و عکس ها به وب سایت شما زیبایی مخصوصی می دهند اما حتی اگر تصاویر را با تگ ALT استفاده کنید قدرت شان به استفاده از کلمه ها نمی رسد . در واقع موتور های جستجوگر کلمه های کلیدی را می شناسند و عکس ها را همراه Alt شناسایی می نمایند .
از نقشه های سایت هم استفاده کنید آن ها به جستجو گر ها کمک زیادی می نمایند ، در وب ابزار های بی شماری وجود دارند که نقشه سایت تان را فقط در چندین کلیک کردن می سازند .

نکات مهم دانلود:

قبل از دانلود فایل و هرگونه استفاده از سایت و لینک ها ابتدا قوانین و مقررات آرا وب کو را مطالعه و تایید نمایید.
بخشی از آرشیو قدیمی سایت از روی سرور حذف شده است در صورت غیرفعال بودن لینک ها از طریق نظرات اطلاع رسانی نمایید.
آرا وب کو تنها با دامنه ir. فعالیت میکند و دیگر دامنه های مشابه جعلی می‌باشند و ارتباطی با ما ندارند.
جهت درخواست فایل مورد نظر خود به صفحه تماس با ما مراجعه و درخواست خود را ارسال کنید.
اطلاعات پشتیبانی وردپرس را جهت بهبود عملکرد سایتتان ، مطالعه کنید.
سوالات و مشکلات خود را در رابطه با همین پست در نظرات مطرح کنید.
جهت سفارش طراحی سایت از بخش مربوطه اقدام کنید.
 

دیدگاهتان را بنویسید